Hilarische RYDERCUP HEERENCUP – DRIENE

Hilarische RYDERCUP HEERENCUP – DRIENE

 

De geruchtenmachine stond al een tijdje aan, want de Heerencommissie was achter de schermen al een tijdje bezig met het organiseren van een echte Rydercupwedstrijd. Of wel gezegd: Heerencup tegen Driene.

Op woensdag 3 juli was het dan eindelijk zover:

Een afvaardiging van vijftig kerels van de Heerencup tegen 50 gelijkgestemde kerels van Driene:

Een groep met allemaal mooie ronde kerels met veel humor die ook elke woensdag vanuit dezelfde opzet spelen maar dan op negen holes. Dus gewoon op een doordeweekse woensdag met dik honderd man de baan in. Heerlijk!

Ontvangst was vanaf 14.00 uur en om 14.45 uur was er een heuse ploegenpresentatie. De mannen van de Heerencup kwamen vlak voor aanvang van de ploegenpresentatie bij elkaar voor strategisch overleg en werden geïnstrueerd wat te doen en gingen uitgedost als echte strijders, tot op het bot gemotiveerd, het slagveld op. De ploegenpresentatie was daardoor al op voorhand meer dan hilarisch waarbij de Heerencuppers waren uitgerust met een Schotse kilt, wit shirt en compleet beschilderd en geschminkt.

Nadat de Heerencuppers tegenstander Driene met een echte “Hakka” welkom hebben geheten lieten de mensen van Driene spontaan hun broek zakken. De toon voor een unieke dag was gezet.

Vanzelfsprekend was de aankleding, verzorging, baancatering en alles daaromheen geweldig verzorgd, dit alles in goed overleg met de mensen van het Rijk.

Tijdens de wedstrijd was er na Oost 9 een putting challenge waarbij de winnaars van de flights zich kwalificeerden voor het hoofdschema welke vlak voor het diner zou worden gespeeld. Naast de neary en longest was er ook een hidden hole in de wedstrijd opgenomen.

De wedstrijdvorm was een matchplay two ball scramble. Onze teamcaptains waren verantwoordelijk voor de opstelling en kozen voor een evenwichtige verdeling van de speelsterkten. Met Huub van de Ven als strategisch captain in de baan waren wij natuurlijk zeer goed geïnformeerd en gaf ons op voorhand een voorsprong op de mannen van Driene. Daarbij opgeteld het feit dat die mannen van Driene niet gewend zijn op een grote “mensenbaan” te spelen.

De uitslag laat zich raden: het werd een eclatante overwinning voor de Heerencup. Driene won negen wedstrijden met in totaal 20 up. Een wedstrijd eindigde A/S. Heerencup wint 15 wedstrijden met totaal 80 up. De toon in de eerste editie van de Ryder cup was daarmee gezet.

Direct na de wedstrijd was er nog een mannendingetje: de commissie had een nieuwe wedstrijdvorm bedacht met het onderdeel ‘driver gooien’. Driver gooien is lastiger dan men denkt en er waren er maar weinig die de driver echt recht konden gooien. Een bekende Heerencupper gooide de driver zelfs out of bounds. De winnaar was duidelijk: Erik Klinker. Hier moet wel bij verteld worden dat dit onderdeel niet ongevaarlijk was. Gelukkig ging het allemaal goed en sneuvelde er úiteindelijk maar één driver.

De finale van de putting challenge, onder het toeziend oog van meer dan honderd man, werd verrassend gewonnen door onze eigen Niels Reinders. Ons supertalent liet zich van zijn beste kant zien en kon uitstekend met de druk en drank omgaan. Gefeliciteerd Niels!

Vervolgens was het BBQ time met natuurlijk livemuziek en meteen na afloop wederom een hilarische prijsuitreiking. Het was nog lang onrustig en erg gezellig op het ‘t Sybrook en het ging nog even door tot in de kleine uurtjes.

En wanneer je dan denkt de volgende dag de ‘cup met grote oren’ te hebben gewonnen en in de prijzenkast hebt staan dan kom je mooi bedrogen uit: de wisselbeker was inmiddels geconfisqueerd en met de Heerencup vlaggen meegenomen naar Hengelo.

Ondanks de verschillende knokploegen die meteen de volgende ochtend zijn losgelaten is de Rydercup nog niet terug en nog steeds zoek. Wel inmiddels gegraveerd heb ik begrepen met de inscriptie: 2e prijs Driene (3e helft gewonnen).

De foto’s spreken voor zich en wij kijken met z’n allen terug op een geweldig event waarbij competitief golf, vriendschap, plezier en onmeunig veel lol trappen met elkaar centraal staan.

Volgend jaar gaan we op voor de tweede editie. Iedereen bedankt voor de topdag!